3 atrybuty copywritera, z którym miło współpracować!

3 atrybuty copywritera, z którym miło współpracować!

Copywriterów jest obecnie „jak mrówków”. Łatwo się o tym przekonać, wchodząc na jakąkolwiek grupę tematyczną na Facebooku albo serwisy ze zleceniami dla freelancerów. Jest z nami trochę tak, jak z produktami w markecie: każdy zabiega o uwagę Klienta ceną, jakością albo położeniem w hierarchii. Zapewne wielu z Was wie, jak dotkliwie potrafi boleć głowa od nadmiaru… Mnogość i różnorodność usługodawców (nawet w obrębie jednej branży) skutecznie utrudnia podjęcie decyzji o tym, z kim warto współpracować.

Jak więc odnaleźć się w tej potężnej biznesowej dżungli? Przede wszystkim skupić się na tworzeniu własnej niepowtarzalnej filozofii. Konstruować ofertę i wizerunek tak, aby w dużej mierze spełniał nasze oczekiwania. Tylko wówczas możemy z większą śmiałością i przekonaniem zaprezentować się szerszemu gronu odbiorców! Wyznaję prostotę w wielu obszarach życia, toteż przemyciłam ją i do biznesu: chcę kreować siebie na taką osobę, z jaką sama chciałabym współpracować. Pozornie proste! Co zatem jest u mnie na podium cech zmyślnego copywritera?

Wyobraźnia podsycana obserwacją

Copywriter to twórca, a twórca bez wyobraźni to jak człowiek XXI wieku bez smartfona! Fantazja literacka może być zasilana nawet przez błahe codzienne wydarzenia. Kluczem jest tutaj dogłębna obserwacja rzeczywistości. Czy patrząc na blokowisko, widzisz tylko smutne cegły i przechadzających się mieszkańców? Rasowy obserwator dostrzega więcej, zwłaszcza oczami wyobraźni. Ile niesamowitych historii potrafi kryć się choćby na jednej kondygnacji bloku, gdzie wybuchy radości mieszają się z mrocznymi popędami. A jakie rozmaite sekrety i doświadczenia dzierży osoba, która akurat siedzi na osiedlowej ławce! To „atrament na papier” dla ciekawskiego i  twórczego obserwatora, doskonale wiedzącego jak wykorzystać bogaty potencjał codzienności. A także przenieść ową umiejętność i zdobyte spostrzeżenia do pracy zawodowej 🙂

copywriting

Organizacja sprzyjająca terminowości

Praca ze słowem nie należy do najłatwiejszych. Oczywiście mowa tutaj o tekstach bardziej rozbudowanych i pełniących istotne role dla identyfikacji biznesu (np. treści na stronę www). Kluczem do wygodnej i efektywnej pracy jest odpowiednia organizacja (a to novum…!). Warto na starcie tworzyć plan działania i formułować podstawowe tezy, które wyciągną esencję przekazu. Skonstruowanie mapy literackich poczynań jest nieco czasochłonnym procesem, jednak zdecydowanie przyspieszającym dalsze pisanie. Dzięki temu możemy panować nad tekstem i mieć pewność, że zawrzemy w nim maksymalne meritum. Gotowe dzieło warto też parę razy przeczytać, aby zbadać melodię języka i wyłapać ewentualny fałsz. I oczywiście wytropić wszelkie rażące błędy! Są pomocne miejsca w sieci, gdzie można przynajmniej ogólnie zweryfikować poprawność tekstu. Jednym z nich jest np. Language Tool. Odpowiednio zorganizowana praca przynosi owoce na czas – Klient nie musi co rusz dopytywać o postępy. I bez wątpienia miło się zaskakuje w dobie milczących maili lub telefonów 😉 

Empatia filtrująca oczekiwania

Empatii życzyłabym sobie od każdego przedstawiciela gatunku ludzkiego, jednak w przypadku twórców uważam ją za wymóg. Zmyślny copywriter powinien umieć zgrać się z częstotliwością myślenia Klienta. Zrozumieć jego biznes, wizję i potrzeby. W końcu to na nasze specjalistyczne umiejętności Klient liczy, bo m.in. dzięki nim jego przedsięwzięcie zyska na sile! Jestem daleka od wyznawania dość powszechnego podejścia „po macoszemu”. Jako fanka utopii zawsze staram się dawać swoje obecne maksimum zaangażowania i umiejętności, bo sama wiem, jak bardzo by mi na nich zależało, gdyby role się odwróciły. Dlatego tak ważne jest zbadanie oczekiwań Klienta i skrupulatne wykonanie zlecenia. To nie tylko olbrzymie prawdopodobieństwo udanej współpracy, ale też szczególny komfort nieskrępowanego patrzenia w lustro ze świadomością, że działa się w zgodzie ze swoimi ideałami. Tego Wam winszuję w przeniesieniu na całokształt życia, nie tylko na sferę zawodową 🙂

Zapraszam więc do mojej alejki w internetowym markecie! Znajdziecie mnie w dziale COPYWRITING i łatwo namierzycie po 3 atrybutach przedstawionych powyżej. Co piszemy dla Ciebie? 🙂

 

 

Dodaj komentarz

Close Menu